Ny Mpitaingin-tsoavaly Efatra Ao Amin'ny Apokalypsy

 

NY MPITAINGIN-TSOAVALY EFATRA AO AMIN'NY APOKALYPSY

 

Tahaka ny matoatoa mampatahotra, dia niseho tamin'ny Apostoly Jaona tamin'ny fahitana, tamin'ny faran'ny taonjato voalohany, ireo mpitaingi-tsoavaly efatra. Inona no asehon'ireo mpitaingin-tsoavaly efatra ireo? Naneho nofy ratsy manaitra ny sain'ity lehilahy antitra ity fotsiny ve izy ireo? Sa naneho faminaniana velona hotanterahina amin'izao androntsika izao?

 

Toy izao no fomba nanehoan'i Jesosy Kristy ny tena dikan’ireo mpitaingin-tsoavaly mahagaga ireo, ho an'ny androntsika ankehitriny.

 

TENIN’ANDRIAMANITRA

Ezekiela 5:12-17

Matio 24:4-14

Apokalypsy 6:1-11

 

TENIN’ANDRIAMANITRA

Ezekiela 5:12-17

[Faminaniana ny amin’ny hanjo an’i Jerosalema]

 

(Ezekiela 5:12) « Ny ampahatelony eo aminao dia ho fatin'ny areti-mandringana na ho ringan'ny mosary eo aminao; ary ny ampahatelony dia ho lavon'ny sabatra manodidina anao; ary ny ampahatelony dia haeliko ho amin'ny rivotra rehetra, ary hanatsoaka sabatra ho entiko manenjika azy Aho. »(Ezekiela 5:13) « Ary ho tanteraka amin'izany ny fahatezerako, sady hampariko aminy ny fahatezerako, ka hialako fo izy; dia ho fantany fa Izaho Jehovah no niteny izany tamin'ny fahasaro-piaroko, rehefa notanterahiko taminy ny fahatezerako. »(Ezekiela 5:14) « Ary hataoko lao sy fandatsa eny amin'ny firenena izay manodidina anao ianao eo imason'izay rehetra mandalo. »(Ezekiela 5:15) « Ka dia hisy latsa sy fitenenan-dratsy sy famaizana sy figagana avy amin'ny jentilisa manodidina anao, rehefa manao fitsarana aminao Aho amin'ny fahatezerana sy ny fahavinirana ary amin'ny fananarana mafy Izaho Jehovah no niteny izany »(Ezekiela 5:16) « raha alefako ho fandringanana azy ny mosary dia ny zana-tsipìka ratsy izay halefako handringana anareo, sady hampitomboiko ny mosary eo aminareo, ka hotapahiko ny mofonareo, izay tohan'aina. »(Ezekiela 5:17) « Dia haterako mosary sy biby masiaka eo aminareo, izay hahalany fara anareo; ary handroso eo aminao ny areti-mandringana sy ny fandatsahan-drà, ary hataoko mihatra aminao ny sabatra. Izaho Jehovah no niteny izany »

 

Matio 24:4-14

[Ny nanambaran’i Jesosy ny handravana an’i Jerosalema sy ny hihaviany indray]

 

(Matio 24:4) « Ary Jesosy namaly ka nanao taminy hoe: Mitandrema, fandrao hisy hamitaka anareo. »(Matio 24:5) « Fa maro no ho avy amin'ny anarako hanao hoe: Izaho no Kristy, ka maro no ho voafitany. »(Matio 24:6) « Ary handre ady sy filazana ady ianareo; koa mitandrema, aza matahotra; fa tsy maintsy ho tonga izany; nefa tsy mbola tonga ny farany. »(Matio 24:7) « Fa hisy firenena hitsangana hamely firenena, ary hisy fanjakana hitsangana hamely fanjakana; ary hisy mosary sy horohorontany amin'ny tany samy hafa. »(Matio 24:8) « Fa izany rehetra izany no fiandohan'ny fahoriana*.[*Gr. faharariam-piterahana; izahao 19. 28] »(Matio 24:9) « Ary dia hatolony ho amin'ny fahoriana ianareo ka hovonoiny; ary ho halan'ny firenena rehetra ianareo noho ny anarako. »(Matio 24:10) « Ary amin'izany andro izany dia ho tafintohina ny maro, ary hifampiampanga sy hifankahala izy. »(Matio 24:11) « Ary hisy mpaminany sandoka maro hitsangana ka hamitaka ny maro. » (Matio 24:12) « Ary noho ny haben'ny tsi-fankatoavan-dalàna dia hihamangatsiaka ny fitiavan'ny maro. »(Matio 24:13) « Fa izay maharitra hatramin'ny farany no hovonjena. »(Matio 24:14) « Ary hotorina amin'izao tontolo izao ity filazantsaran'ny fanjakana ity ho vavolombelona amin'ny firenena rehetra, dia vao ho tonga ny farany. »

 

Apokalypsy 6:1-11

[Ny namahana ny tombokase enina]

 

(Apokalypsy 6:1) « Ary nahita aho, rehefa novahan'ny Zanak'ondry ny anankiray tamin'ny tombo-kase fito, ary reko ny anankiray tamin'ny zava-manan'aina efatra, tahaka ny fikotrokotroky ny kotrokorana, nanao hoe: Avia*. [* Ampio hoe: (ka izahao)] »(Apokalypsy 6:2) « Ary hitako fa, indro, nisy soavaly fotsy; ary izay nitaingina azy dia nanana tsipìka; ary nomena satro-boninahitra izy; dia nivoaka izy ka naharesy sady mbola haharesy. »(Apokalypsy 6:3) « Ary rehefa novahany ny tombo-kase faharoa, dia reko ny zava-manan'aina faharoa nanao hoe: Avia*. [* Ampio hoe: (ka izahao)] »(Apokalypsy 6:4) « Dia nisy soavaly hafa mena kosa nivoaka; ary izay nitaingina azy dia navela hanaisotra ny fihavanana amin'ny tany mba hifamonoan'ny olona; ary nomena sabatra lehibe izy. »(Apokalypsy 6:5) « Ary rehefa novahany ny tombo-kase fahatelo, dia reko ny zava-manan'aina fahatelo nanao hoe: Avia*. Ary hitako fa, indro, nisy soavaly mainty: ary izay nitaingina azy nitondra mizàna teny an-tànany. [* Ampio hoe: (ka izahao)] »(Apokalypsy 6:6) « Ary nahare aho, ka toa nisy feo teo afovoan'ny zava-manan'aina efatra nanao hoe: venty* ny vary tritika eran'ny fatam-bary kely**, ary venty* koa ny vary hordea intelon'ny fatam-bary**; ary aza manimba ny diloilo na ny divay ianao. [* Gr. denaria] [** Gr. koiniksa] »(Apokalypsy 6:7) « Ary rehefa novahany ny tombo-kase fahefatra, dia reko ny feon'ny zava-manan'aina fahefatra nanao hoe: Avia*. [* Ampio hoe: (ka izahao)] »(Apokalypsy 6:8) « Ary hitako fa, indro, nisy soavaly hatsatra, ary ny anaran'izay nitaingina ary atao hoe Fahafatesana, ary ny Fiainan-tsi-hita* nanaraka azy. Ary nomena fahefana tamin'ny ampahefatry ny tany ireo hamono amin'ny sabatra sy ny mosary sy ny fahafatesana sy ny bibi-dia ety an-tany. [* Gr. Hadesy] »(Apokalypsy 6:9) « Ary rehefa novahany ny tombo-kase fahadimy, dia hitako teo ambanin'ny alitara ny fanahin'izay voavono noho ny tenin'Andriamanitra sy ny filazana izay nohazoniny. »(Apokalypsy 6:10) « Ary niantso tamin'ny feo mahery izy nanao hoe: Tompo masina sy marina Ô, mandra-pahoviana no tsy hitsaranao sy hamalianao ny rànay amin'izay monina eny ambonin'ny tany? »(Apokalypsy 6:11) « Ary samy nomena akanjo fotsy lava izy rehetra; ary nasaina niala sasatra kely aloha izy mandra-pahatapitry ny mpanompo namany sy ny rahalahiny, izay efa hovonoina tahaka azy koa. »

 

Toriteny

Dr. Daniel Rakotondravony, Fiangonan'Andriamanitra Miray
 


TOKO 1

KRISTY NO MANAMBARA

Ny Teny Efatra Voalohany ao amin'ny Apokalypsy dia manome fanalahidy manan-danja roa amin'ny fahazoana azyVoalohany, asehon'izy ireo amintsika fa i Jesosy Kristy no manambara ny dikany.Faharoa, lazain'izy ireo fa fanambarana ny ApokalypsySatria ny olona tsy niraharaha ireo fanalahidy fototra roa izay hitany tao amin'io fanambarana io,koa dia ny mifanohitra amin'izay zava-misy no hitany. Ary satria izy ireo nanao tsinontsinona izay zavatra hitany tao amin'ity boky ityantontan-taratasy miafina, izay tsiambaratelonasiana tombo-kasenoforonina tamin'ny alalàn'ny fanahim-pahanterana feno fahatezeran’ny Apostoly Jaonanogadraina tao amin'ny nosy Patmo.
Raha mieritreritra izanyny olona, dia satriatsy mamela ny Baiboly handika ny tenany. Vakio fotsiny ny lohateny sy sora-mandry amin’ny ankamaroan'ny dikan-tenin'ny Baiboly hahitanao ny fahamarinan’izany. Izao no vakiny: "Apokalipsin'i MD Joany". Ny teny hoe "an’i Jaona" anefa dia ny olona no nanampy azy ireo. Ny tenin’Andriamanitra dia manomboka io boky io amin’ny fandavana ny lohateny nomen'ny olona azy. Raha tsy afaka nanome lohateny marina amin'ity boky ity ny olona, maninona no dia mahagaga ny haverezan-tsainy miatrika ny votoatiny? Noho izany fisafotofotoana izany eo amin'ireo manam-pahaizana ara-baiboly, dia maro ny mpino no nihevitra – amim-pahadisoana – fa milaza hafatra tsiambaratelo, mistery ary tsy hay fantarina ny Apokalypsy, momba ny fiafaran'izao tontolo izao. Ny teny grika hoe "Apokalypsy" anefa dia midika hoe fanambarana. Araka ny voalazan'ny diksionera, "manambara" dia midika hoe maneho, mampahafantatra, mampahalala izay tsy fantatra sy miafina.
Ny Baiboly dia adika amin'ny fomba maro. Nandritry ny taonjato sivy ambin'ny folo lasa izay, dia an-tapitrisany ny teny nosoratana momba ny Apokalypsy. Ny ankamaroan'ireo andrana fanazavana ireo dia nivadika ho tsy marina.
I Jesosy Kristy irery no olona mendrika "handika ny bokin'ny Apokalypsy(Apok. 5: 2-5). Amin’izany, taiza no nanambaran'i Kristy ny dikan'ny bokin'ny Apokalypsy? Taiza no nanazavany hoe inona ireo "mpitaingin-tsoavaly efatra" izay maneho ny efatra voalohany amin'ireo hafatra fito voaisy tombokase? Inona no andikan'ny Baiboly azy?
Adikany amin’ny faminaniana mitovy aminy izany. Koa satria i Kristy no manambara, dia tsy maintsy mitodika amin'ny teniny manokana isika, araka ny voatahiry ao amin'ny Soratra Masina. Koa satria ny Apokalypsy dia maminany ny ho avy (ny "zavatra tsy maintsy ho tonga faingana" - Apok. 1: 1), dia tokony hitodika amin’ireo faminaniana nataon’i Jesosy Kristy isika – izany hoe ireo faminaniana momba ny ho avy.
Ny "Faminanana teo an-Tendrombohitra Oliva" dia maneho ny faminaniana farany lava indrindra nataon'i Kristy fony Izy teto an-tany. Nihaino azy manokana ny Apostoly Jaona teo amin'ny Tendrombohitra Oliva, akaikin'i Jerosalema, enim-polo taona teo ho eo talohan'ny niainany tany Patmo. Tamin’izany fotoana izany no nampahafantaran'i Kristy, tamin’ireo izay nihaino Azy, ny famantarana ny fahatomoran'ny Fiaviany Fanindroany, sy ny fiafaran'ny taonjato ratsy ankehitrinyNy fifandimbiasan’ny zavatra hitranga ao amin'ny "Faminaniana teo an-Tendrombohitra Oliva" dia mitovy amin'izay ambaran’ny Apokalypsy.
Ny Apokalypsy dia manolotra fanazavana lava momba ireo andian-java-miseho izay nambaran'i Jesosy ao amin'ny Matio 24.
 Ao amin'ity toko amin’ny Filazantsara ity, dia nambaran’i Kristy amin'ny fomban’ny haino aman-jery ireo "lohateny lehibe" amin'ny "filazam-baovao". Ambarany amin'ny fiteniny manokana ny zavatra tantaraina ao amin’ny boky Apokalypsy.
Filahatry Ny Zava-Mitranga
Ao amin'ny Apokalypsy 6: 1-8, ny Apostoly Jaona dia nahita mpitaingin-tsoavaly efatra - izay karazana filazana an'ohatra ny faminaniana tao an-Tendrombohitra Oliva, miharihary sy mivantana kokoa. Marihina fa ireo andian-java-miseho roa ireo dia samy hafa kely fotsiny amin'ny fizotrany.Ny toko faha-24 ao amin'ny Matio dia mitantara ny fahatanterahany voalohany amin’ny “sehatra voafetra”: momba ny ady, sy ny mosary, ary ny areti-mandringana, izay nitranga tao Jerosalema sy ny manodidina azy, tamin'ny taona 70.
Mifanohitra amin'izany kosa, ny fahitan'ny Apostoly Jaona, misy ireo mpitaingin-tsoavaly efatra,dia nitranga dimy amby roapolo taona taorian'ny ady jiosy tao Palestina, taorian'ny faharavan'i Jerosalema sy ny fahapotehan’ny Tempoly. Io fahitana io dia tsy miresaka fahatanterahany tany aloha, na amin'ny toe-javatra ankehitriny, fa amin'izay zavatra hiseho marina any aoriana, fahatanterahana farany amin'izay lazain'ny Matio 24.
Ny teny manodidina ny Matio 24
, dia manondro ihany koa, fa ny fahatanterahan'ireo faminaniana ireo dia mbola ho avy, fa tsy manambara ny taloha na ankehitriny. Jesosy dia nanambara fa ho tanteraka ny hafany amin'ny fotoana mety hisehoan’ny fandringanana ny mponina eran'izao tontolo izao (Mat. 24: 21-22). Nanomboka tamin'ny famoronana ny fitaovampiadiana niokleary izany vanim-potoana izany. Vao tamin’ny taona 1950 no niaina tamin'ny baomba niokleary misy fihemoram-pipoahana ny olombelona. Noho izany, tamin'izao vanim-potoana niokleary izao vao miantsampy amin’ny soavaliny, ho any amin’ny fampiriotrany farany, ireo mpitaingi-tsoavaly efatry ny Apokalypsy ireo.
Ny ilaina ho fantatra – amin’ny maha tena zava-dehibe azy - dia ny fahatanterahan’ny faminaniana araka ny foto-kevitra iray fantatra amin'ny hoe "verindroa". Ny tenin'i Kristy ao amin'ny Matio 24 dia mihatra: 1)amin'ny fahatanterahany voalohany, izay nitranga tamin'ny sehatra voafetra, tamin'ny taona AD 70;2)eo ambanin'ny fepetra izay tsy mbola nitsahatra nihatra, nanomboka tamin'ny taona 70 ka mandraka androany;3)fahatanterahany farany, amin’ny fotoana izay mbola ho avy.Ny mpitaingin-tsoavaly efatra, amin'ny fampiriotran'izy ireo, dia manambara ny dingana farany ihany, amin'ireo sehatra telo nolazaina ireo. Izy ireo dia maneho hamafy mihoatra ny fetrany marina, raha ampitahaina ireo sehatra rehetra ireo, momba ny ady, sy ny mosary, ary ny areti-mifindra izay mitranga miverimberina amin’ny olombelona.
Ny mpitaingin-tsoavaly efatra dia mitondra fanehoana ny fepetra faratampony amin’ny atambo entiny, amin’izao andro farany izao, sady manokatra ny vanim-potoanan'ny fanjakan'Andriamanitra. Ny “firidanany” dia mbola tsy nanomboka. Tsy mbola fantatra mazava kosa hoe rahoviana izany no hanomboka. Na izany aza, ny toe-javatra eran-tany dia manondro fa hanomboka tsy ho ela izany, amin'ny fotoantsika!

Toko 2

 

KRISTY SANDOKA

Ilay mpitaingin-tsoavaly voalohany ao amin'ny Apokalypsy dia tantarain'ny Apostoly Jaona amin'ireto teny ireto: (Apokalypsy 6:2) « Ary hitako fa, indro, nisy soavaly fotsy; ary izay nitaingina azy dia nanana tsipìka; ary nomena satro-boninahitra izy; dia nivoaka izy ka naharesy sady mbola haharesy. »

Inona no ambarany? Ity mpitaingin-tsoavaly voalohany ity dia namafy korontana sy fifanjevoana teo amin'ireo mpandinika Baiboly, mihoatra noho ny mpitaingin-tsoavaly telo hafa. Ny ankamaroan'ny mpandinika Baiboly, amin'ny ankapobeny, dia nahazo ny hevitry ny soavaly hafa: mena, sy mainty, ary hatsatra.

Ny toko fahenina amin'ny Apokalypsy dia mamaritra amin'ny teny mazava tsara izay asehon'ny mpitaingin-tsaoavaly telo farany. Mifanohitra amin'izany kosa, amin'ny ankapobeny, diso hevitra ny olona amin'ny mpitaingin-tsoavaly voalohany, satria ny manam-pahaizana tsy nihevitra fa ilaina ny manazava ny tenin'i Kristy mpanambara hafatra, ny amin'izay voarakitra ao amin'ny Matio 24: 4-5.

(Matio 24:4) « Ary Jesosy namaly ka nanao taminy hoe: Mitandrema, fandrao hisy hamitaka anareo. » (Matio 24:5) « Fa maro no ho avy amin'ny anarako hanao hoe: Izaho no Kristy, ka maro no ho voafitany. »

Betsaka ny olona, miankina amin'ny fandikan-tenin'olombelona, no nampitaha an'io andalan-teny io tamin'ilay toko faha-19 amin'ny Apokalypsy, izay ahitana ny fiavian'i Kristy fanindroany be voninahitra, mitaingina soavaly fotsy. Diso izy ireo satria nino fa ny soavaly fotsy ao amin'ny toko 6 dia mitovy amin'ny an’ny tena Kristy ao amin’ny toko faha-19.

Ity fandikana diso ity dia miseho amin'ny endrika maro. Lazaina, ohatra, fa ny soavaly fotsy ao amin'ny Apokalypsy 6 dia maneho ny fitoriana ny filazantsara manerana an'izao tontolo izao, mba "handresy lahatra" ny sain'ny olona. Na koa, lazaina amintsika fa anjely manomana ny fiavian'i Kristy. Lazaina koa fa izy io dia manambara governemanta kristiana mandresy amin'ny anaran'i Kristy ireo firenena mpanompo sampy. Misy milaza fa ny Fiangonana io. Ny hafa manao azy hoe "Elia", manomana ny fiavian'i Kristy. Misy ireo milaza fa maneho ny fiavian'i Kristy fanindroany, ary farany, ireo izay milaza fa manambara ny fiavian'ny Mesia voalohany io.

Amin'ny ankamaroan'ny tranga, io mpitaingin-tsoavaly fotsy io dia inoana fa i Jesosy Kristy, na ny asany eto an-tany, amin'ny endrika iray na hafa koa. Nefa inona no nohamafisin'i Kristy momba an'io mpitaingin-tsoavaly voalohany io? Mety tsy mampino ny heviny, fa naminany Izy ny amin’ny fitaka hatao amin’izao tontolo izao, ary ho diso hevitra ny mpino ny amin’izay ambaran’io tandindona mpitaingin-tsoavaly io.

Fitaka Miafina

Ao amin'ny Matio 24, nampitandrina antsika i Jesosy fa ny zavatra hitranga voalohany amin'ny sehatra manerantany dia ny fisehoan'ny mpaminany sandoka marobe, izay misoloky sy mamitaka olona marobe, fa tsy vitsy (and. 4-5). Ireo mpaminany sandoka ireo dia nanomboka nitsangana avy hatrany taorian'ny nanomboana an'i Jesosy sy nitsanganany tamin'ny maty. Raha nanoratra ny taratasiny faharoa ho an'ny Tesaloniana ny Apostoly Paoly, dia efa teo am-piasana ny "misterin'ny tsy fahamarinana".

Joda, zandrin'i Jesosy Kristy, dia nanentana ny Kristiana tany am-boalohany mba (Joda 3-4) « … hiaro ny finoana izay efa voatolotra indray mandeha monja ho an'ny olona masina. » « Fa misy olona sasany efa niditra misokosoko, izay voasoratra fahiny ho amin'izany fahamelohana izany, dia olona ratsy fanahy izay mamadika ny fahasoavan'Andriamanitsika ho fijejojejoana sady nandà ny Andrian-tokana, dia Jesosy Kristy Tompontsika*. [* Na: mandà ny Andrian-tokana sy Jesosy Kristy Tompontsika] »

Tamin'ny taonjato voalohany, ny tena kristiana dia nanatri-maso ny fitsofohan’ny Kristianisma sandoka antsokosoko, izay namitaka olona maro be. Efa tafakatra avolenta be io fisandohana ara-pivavahana io ankehitriny, koa dia voafitaka izao tontolo izao momba ny tena hafatr’i Kristy.

Ny Baiboly milaza fa amin'ny andro farany dia hahomby amin'ny famitahana “ny tany rehetra” i Satana (Apok. 12: 9).

(Apokalypsy 12:9) « Ary nazera ilay dragona, dia ilay menarana ela, izay atao hoe devoly sy Satana, izay mamitaka izao tontolo izao; dia nazera tamin'ny tany izy, ary ny anjeliny koa niaraka nazera taminy. »

Tsy misy zavatra manaporofo ny haavon'ny tsy fahalalàn'ny olona momba an'Andriamanitra afa-tsy ny fahadisoan’ny fiheverany mombamomba ilay mpitaingin-tsoavaly voalohany ao amin'ny Apokalypsy 6.

"Kristy Hafa"

Marina fa ny fitaingenana soavaly fotsy dia mampiseho Kristy. Nefa izay hita eto dia Kristy sandoka. Marina fa ilay mpitaingin-tsoavaly voalohany dia maneho filazantsara sy Fiangonana, saingy filazantsara sandoka sy Fiangonana sandoka ireo. Mampiasa ny anaran'i Jesosy Kristy daholo izy ireo, fa raha ny marina dia soloky sy fitaka. Izany no nolazain'i Kristy tenany ao amin'ny Matio 24, ary koa nosoratan'ny Apostoly Paoly ao amin'ny 2Korintiana 11:3-4, 13-15.

(2 Korintiana 11:3-4) « Fa matahotra aho, fandrao ny sainareo ho simba hiala amin'ny fahitsiam-po sy ny fahadiovana amin'i Kristy, tahaka ny namitahan'ny menarana an'i Eva tamin'ny fihendreny. » « Fa raha misy tonga ka mitory Jesosy hafa izay tsy notorinay, na ianareo mandray fanahy hafa izay tsy noraisinareo, hay! tsara ny andeferanareo amin'izany! »

(2 Korintiana 11:13-15) « Fa Apostoly sandoka izy ireny, mpiasa mamitaka, ka dia mampiova ny endriny ho tahaka ny Apostolin'i Kristy. » « Ary tsy mahagaga izany, fa Satana aza mampiova ny endriny ho tahaka ny anjelin'ny mazava. » « Koa tsy zavatra lehibe tsy akory, raha ny mpanompony koa no mba mampiova ny endriny ho tahaka ny mpanompon'ny fahamarinana; nefa ny farany ho araka ny asany ihany. »

Milaza ny Baiboly fa ny minisitr'i Satana dia miseho ho kristiana. Mazava ho azy fa tsy miseho toy ny irak’i Satana izy ireo, fa mampiova ny endriny ho tahaka ny “anjelin’ny mazava”. Toy ny soavaly fotsy mampiseho ny fiverenan'i Kristy izy ireo, fa raha ny marina dia sandoka tsara voatra!

Ny Apostoly Paoly tsy mampitandrina antsika amin'ny fivavahana - toy ny animisma, ny sekta miafina any Atsinanana, ny fanompoana an'i Satana, na ny sekta kristiana tapany, izay fantatra avy hatrany fa diso. Mampahatsiahy ny sandoka mifono hafetsena kosa izy. Ny sandoka, toy ny vola sandoka, dia toy ny tena izy, saingy manana lesoka tsy misy dikany izay hitan'ny manampahaizana ihany izy. Toy izany koa ny Kristianisma sandoka. Mety manana endrika toa kristiana, na avy amin'ny Baiboly izy, nefa tsy lavorary ao amin'ny zavatra inoany.

Ny mpitaingin-tsoavaly fotsy ao amin'ny Apokalypsy toko faha-6 dia mampiseho sandoka miharo hafetsena toy izany.

Ny Tsy Fitovian'ny Soavaly Fotsy Roa

Raha mamaky amim-pitandremana ny Apokalypsy 6: 1-2 ianao, ary mampitaha azy amin'ny andalana 19: 11-15, dia ho hitanao fa ny mpitaingin-tsoavaly voalohany dia tsy inona akory fa Kristy sandoka, izay mitovy be amin'ny tena izy mba hamitahana ny ankamaroan'ny olona, fa tsy tena marina hamitaka ny olom-boafidy.

Ao amin'ny Apokalypsy 19 dia ho hitanao, vao manomboka, fa Kristy amin'ny fiverenany, dia manana sabatra izay mivoaka avy amin'ny vavany. Nefa kosa ilay mpitaingin-tsoavaly amin'ny Apokalypsy 6 dia mitazona tsipìka eo an-tanany. Ny sabatry ny mpitaingin-tsoavaly amin'ny Apokalypsy 19 dia ny tenin'i Kristy - ny Baiboly. Ny tenin'Andriamanitra dia ampitahaina amin'ny tandindona sabatra roa lela (Heb. 4:12). Hiverina hanitsy ny firenena amin'ny teniny i Kristy, fa ilay mpitaingin-tsoavaly sandoka eo amin'ny Apokalypsy 6 kosa dia manana loharanom-pahefana hafa. Ny "tsipìka", izay tandindona dia tsy maneho ny tenin'Andriamanitratsy maneho sabatra roa lela!

Amin'ny lafiny iray, tsy mitovy mihitsy ny vanim-potoana voatondro amin'ny toko faha-6 sy ny toko faha-19 ; noho izany dia tsy tokony ho Kristy mitovy ireo. Nefa ankoatr'izay, tsy mifanalavitra ireo vanim-potoana roa ireo amin'ny fisehoan’ny zava-mitranga ao amin'ny bokin'ny Apokalypsy. Ny mpitaingina soavaly fotsy amin'ny Apokalypsy 6 dia mampiseho ny fisokafan'ilay tombo-kase voalohany, izay tranga voalohany amin'ny fikorontanana mitohitohy amin'ny andro farany.

Mifanohitra amin’izay, ny Fiavian'i Kristy faharoa dia manamarika ny fiafaran'ny fikorontanana. Ity no ampahany farany amin'ny tombo-kase farany, izay mialoha ny fanjakan'ny olo-masin'Andriamanitra eto an-tany mandritry ny arivo taona. Mielanelana taona maro ny fitrangan’ireo hetsika roa ireo. Noho izany, ny soavaly roa, miaraka amin'ireo mpitaingina azy, dia tsy afaka hifangaro mihitsy, noho ny elanelam-potoana manasaraka azy ireo.

Amin'ny lafiny iray koa, araka ny Matio 24, amin'ireo vanim-potoana resahina ireo, ny Kristy sandoka dia miseho voalohany, fa ny Fiavian'i Kristy fanindroany, ankoatry ny fisehoany any aorian'ny famantarana maro hafa, dia izy no hetsika farany hiseho. Nipoitra voalohany ny fivavahan-diso, taorian'ny nahafatesan'i Kristy (eny fa talohan'ny ady, sy ny pesta, ary ny mosary tamin'ny taona 70 aza), ary tsy nitsahatra nitombo izy nandritry ny 1900 taona mahery. Tsarovy anefa fa ny teny faminaniana nataon'i Kristy dia mifandraika amin'ny toe-javatra iray "maharitra", sy ny tranga manokana tsy maintsy hiseho amin'ny vanim-potoana farany.

Ny toe-javatra mandritry ny fotoana maharitra dia ny fiparitahan'ny fivavahan-diso, izay hahatratra ny faratampony amin'ny vanim-potoan’ilay mpitaingin-tsoavaly fotsy ao amin’ny Apokalypsy 6, izany hoe amin'ny fisehoan'ny mpaminany sandoka lehibe.

Ity fitaovana mahery ataon'i Satana ity dia hanana fahefana mahasarika sy hery miavaka. Hahatalanjona an'izao tontolo izao amin'ny fahagagana izy, ary hanetsiketsika azy ho amin’ny asa fanompoana ratsy ataon’ny tafika lehibe itambaran'ny "kristiana" izay matimaty eo am-boalohany. Io “amboadia miafina ho zanak'ondry io”, dia hiseho tsy manan-tsiny, tsotra sy marina eo imason'ny olona. Ny "olom-boafidy" ihany - izay tarihin'ny Fanahin'Andriamanitra sy mitandrina ny lalàny no afaka hahafantatra ny tena hery ahafahany manatanteraka izany fahagagana lainga izany (Mat. 24:24).

(Matio 24:24) « Fa hisy Kristy sandoka sy mpaminany sandoka hitsangana ka haneho famantarana lehibe sy fahagagana, ary raha azo atao, na dia ny olom-boafidy aza dia hofitahiny. »

Mba hialana amin'ireo mpitaingin-tsoavaly telo manaraka, dia mila manafaka ny tenany amin'ny herin'ny mpitaingin-tsoavaly voalohany izao tontolo izao, izany hoe amin'ny fivavahan-diso, izay fototry ny ady, sy ny mosary, ary ny areti-mifindra izay hamelezana ny zanak'olombelona rehetra, araka ny voalazan'ny faminaniana.

Toko 3

 

TONTOLO AO ANATIN’NY ADY

Raha mbola mitohy ilay fahitana mahatalanjona hitan'i Jaona, dia nosokafan'i Jesosy ny tombo-kase faharoa, ary nahita soavaly mena i Jaona: (Apokalypsy 6:4) « Dia nisy soavaly hafa mena kosa nivoaka; ary izay nitaingina azy dia navela hanaisotra ny fihavanana amin'ny tanymba hifamonoan'ny olona; ary nomena sabatra lehibe izy. »

Ity mpitaingin-tsoavaly ity dia nomena hery hanaisotra ny fandriam-pahalemana amin'ny tany. Ny tsy fisian'ny fandriampahalemana dia ady. Ny mpitaingina miaraka amin’ny soavaly mena dia maneho ny lozan'ny ady.

Na dia tsy isalasalana aza ny dikan’ny andalan-teny ao amin'ny Apokalypsy6: 4, dia manamarina izany koa ny faminaniana mitovy aminy, dia ny Matio 24: 6-7. Amin'ny tenin'i Kristy manokana, ny mpitaingin-tsoavaly faharoa dia miresaka "ady sy tsaho momba ny ady".

(Matio 24:6) « Ary handre ady sy filazana ady ianareo; koa mitandrema, aza matahotra; fa tsy maintsy ho tonga izany; nefa tsy mbola tonga ny farany. » (Matio 24:7) « Fa hisy firenena hitsangana hamely firenena, ary hisy fanjakana hitsangana hamely fanjakana; ary hisy mosary sy horohorontany amin'ny tany samy hafa. »

Tsy niaina ady foana ve ny olombelona? Inona no ady resahin'i Kristy? Inona avy ireo ady asehon'ny mpitaingin-tsoavaly faharoa? Ny ady rehetra, sa ny iray amin'izy ireo fotsiny?

Hita ao amin'ny Baiboly ny valin'ireo fanontaniana ireo.

Voalohany, Ady Maro

Ho fanombohana, Jesosy naminany toe-javatra ankapobeny izay hitranga eto amin'izao tontolo izao hatramin'ny ora farany amin'ny fitondram-panjakan'olombelona: (Matio 24:6) « Ary handre ady sy filazana ady ianareo. »(ho hitanao fa "ady maro" no resaka eto).

Vetivety foana taorian’ny nanomezany io fampitandremana momba ny ady io, dia nilaza Izy hoe: « koa mitandrema, aza matahotra; fa tsy maintsy ho tonga izany; nefa tsy mbola tonga ny farany. » Noho izany, ireo ady rehetra ireo dia maneho ny toe-java-misy ankapobeny hiainan'ny olombelona. Nasain'i Kristy tsy hanahy be loatra isika. Nandritry ny enina arivo taona izay, ny taranaka mifandimby dia efa nahalala mitsitapitapy fotoanan'ny fandriampahalemana, sy ady lehibe, sy ady kely, sy ady an-trano, ary hafa koa.

Na izany aza, ireo andininy hafa ao amin'ny Matio 24 - sy ny mpitaingin-tsoavaly faharoa ao amin'ny Apokalypsy - dia mampahafantatra zavatra hafa noho ny fifanolanana mahazatra. Vanim-potoana voafaritra manokana no resahina eto: ny fotoana farany, miaraka amin'ny ady ao anatin’ny tena halehibeazany. Ity fotoan'ny krizy ity dia hifarana amin'ny ady izay ho voalohany amin'ny karazany (ary koa ho farany), ary ny heriny dia ho tena atambo.

Faharoa: Ady Maneran-Tany

Ho fanampin'ireo ady voalaza ao amin'ny Matio 24: 7, dia voasoratra hoe koa: "Hisy firenena hitsangana hamely firenena, ary hisy fanjakana hamely fanjakana." Ady maneran-tany no ambara eto; izany hoe: andiana firenena mpiara-dia hanafika vondrona firenena hafa. Io andininy io dia midika fa mihoatra ny "ady" sy "filazana ady" fotsiny ny zava-miseho.

Efa niaritra ny fihodinana roa voalohany amin'ny ady maneran-tany izao izao tontolo izao, nefa tsy mbola nisy ny fanapotehana niokleary maneran-tany, toy izay lazaina ao amin'ny Matio 24:22, manao hoe: « Ary raha tsy efa nohafohezina izany andro izany, dia tsy nisy nofo hovonjena; fa noho ny olom-boafidy dia hohafohezina izany andro izany. » [na "tsy hisy ho velona"]. Ady tanteraka izany ambara izany, – koa raha tsy miditra an-tsehatra Andriamanitra, dia ho tonga amin'ny famongorana tanteraka ny taranak’olombelona.

Ady Lehibe Maneran-Tany Fahatelo

Raha mampiriotra mba ho "mpandresy sy handresy", ilay mpitaingin-tsoavaly voalohany, amin'ny alalan'ny fivavahan-diso, ny mpitaingin-tsoavaly faharoa kosa, izay manambara ady, dia mandroso haingana mba hanafika. Ny faminaniana dia nilaza ny fitaovana ara-politika farany hoe "bibidia", izay fivondronam-pirenena folo hitsangana ao afovoan'i Eropa.

Anisan'ireo mizaka ny vokatr'ity mpitaingin-tsoavaly faharoa ity, (araka ny voalazan'ny faminaniana ao amin'ny Baiboly), ny taranaky ny firenena folo tamin'ny Israely fahiny. Ireo dia firenena fotsy miteny anglisy izay mpikambana ao amin'ny “Commonwealth Britannique”, sy Etazonia Amerikana, ary firenena demokratika sasany any Eropa Andrefana.

Hatraiza ny halehiben'io fandringanana io? Tanan-dehibe maro no hanjavona noho ny fanafihana niokleary, ary olona an-tapitrisany maro no maty eo noho eo. “… Ho lao ny tanànanao, tsy hisy mponina intsony” (Jer. 4: 7).

Firifiry ny olona no ho faty? Ny manam-pahaizana momba ny tafika dia nanombatombana fa amin'ny firenen-dehibe iray, saika ny ampahatelon'ny mponina no hovonoin'ny fanafihana nokleary goavana voalohany. Na izany aza, 2 500 taona lasa izay, izany hoe mbola ela be talohan'ny fanombatomban’ny manam-pahaizana, dia nilaza ny Baiboly hoe:(Ezekiela 5:12) « Ny ampahatelony eo aminao dia ho fatin'ny areti-mandringana na ho ringan'ny mosary eo aminao; ary ny ampahatelony dia ho lavon'ny sabatra manodidina anao; ary ny ampahatelony dia haeliko ho amin'ny rivotra rehetra, ary hanatsoaka sabatra ho entiko manenjika azy Aho. »

Ity dia faminaniana voafaritra manokana, izay mamaritra ny ampahan'ny olombelona ho faty amin'ny sabatr’ilay mpitaingin-tsoavaly faharoa, ary ny isan'izay ho faty amin'ny mosary sy loza amin'ny mpitaingin-tsoavaly fahatelosy fahefatra voalaza ao amin'ny toko roa manaraka, amin’ity boky fianarana ity.

Mampatahotra ireo fanambarana ireo. Na izany aza, tsy tokony hatahotra ny “olom-boafidin'Andriamanitra”. Hoy i Kristy tamin'ny mpianany marina: (Matio 24:6) "Mitandrema, aza matahotra; fa tsy maintsy ho tonga izany; nefa tsy mbola tonga ny farany. " Raha ny marina, raha toa ka miala amin'ny lalan-dratsiny ny olombelona rehetra - tsy miady intsony, mitsahatra amin’ny tsy fankatoavana an'Andriamanitra, miala amin'ny fivavahan-diso, sy ny avonavona, sy ny fitsiriritana, ary tsy manao zavatra mahatonga ady, ary raha mibebaka amin’ny fahotany amim-pahatsorana eo anatrehan' Andriamanitra, dia tsy tokony hiainga ilay mpitaingin-tsoavaly mena. Mampalahelo anefa fa tsy mampiseho ny famantarana kely indrindra amin’ny fibebahana akory izy ireo.

Toko 4

 

MOSARY MAMELY NY TANY

Hoy ny Apostoly Jaona: (Apokalypsy 6:5-6) « Ary rehefa novahany ny tombo-kase fahatelo, dia reko ny zava-manan'aina fahatelo nanao hoe: Avia*. Ary hitako fa, indro, nisy soavaly mainty: ary izay nitaingina azy nitondra mizàna teny an-tànany. [* Ampio hoe: (ka izahao)] » (Apokalypsy 6:6) « Ary nahare aho, ka toa nisy feo teo afovoan'ny zava-manan'aina efatra nanao hoe: venty* ny vary tritika eran'ny fatam-bary kely**, ary venty* koa ny vary hordea intelon'ny fatam-bary**; ary aza manimba ny diloilo na ny divay ianao. [* Gr. denaria] [** Gr. koiniksa] »

Araka ny efa nampoizina, ny mpitaingin-tsoavaly fahatelo niseho taorian'ny faharoa, ary ny mosary dia manaraka ny ady, sy ny ady atao amin'ny revolisiona sy fanoherana revolisiona. Ny mosary sy tsy fahampiana dia vokatra lojika sy eo noho eo avy amin’ny fahasimban'ny fambolena sy ny zava-maniry, ny fandotoana ny tahirin-drano, sy ny fiparitahan'ny an-diam-biby fiompy, ary ny filana tsy mahazatra tahirin-tsakafo homena ny tafika - izay antony ateraky ny ady daholo.

Ao amin'ny Matio 24, Kristy dia niresaka an'io toe-javatra ankapobeny io - ny mosary - ao anatin'ny trangan’"ady sy filazana ady". Teto koa, dia nampiasa fahamaroan-javatra Izy; Naminany mialoha ny mosary izay hianjady mandritry ny taonjato maro Izy, ary izany dia hitombo amin'ny vaninandro alohan'ny hiverenany.

Ny Mosary Taloha

Ny mosary manerana ny tantara, dia miverimberina, araka ny famaritana azy, satria toe-javatra tsy mahazatra no miteraka azy, toy toetr'andro, ny loza, ny fibosesehan’ny biby, ny bibikely, na ny katsetsitra, na fahatapahan’ny tsingerin-javatra hafa mahazatra. Ireo mosary "mitsingeringerina" ireo dia tsy mitovy amin'ny mosary ateraky ny rafitra iainan'ny ankamaroan'ny olombelona ankehitriny.

Na i Abrahama, izay lehilahy marina aza, dia nijaly nandritry ny fotoana fohy, vokatry ny mosary mitsingeringerina iray (Gen. 12:10). Rehefa tsy nilatsaka tao amin'ny tany Kanana ny orana, dia nankany Egypta izy hitady sakafo. Tamin'ny andron'i Josefa zafikeliny, dia tsy nilatsaka ny orana, ary ritra nandritry ny fito taona ny renirano, ary mafy ny mosary tamin'ny tany rehetra (Gen. 41:57).

Ny boky milaza tantara ao amin'ny Baiboly dia miresaka momba ny mosary izay naharitra telo taona tamin'ny andron'i Davida (2 Sam. 21: 1), mosary lehibe tany Samaria (1 Mpanjaka 18: 2), ary mosary mafy tami’ny tany rehetra tamin'ny andron'i Elia (Lio. 4:25). Azontsika vakiana koa ao amin'ny 2 Mpanjaka 6: 25-29:

(2 Mpanjaka 6:25-29) « Dia nisy mosary mafy tany Samaria; fa ny loham-boriky dia lafo sekely valo-polo [manodidina ny US $ 50], ary ny taim-boromailala ampahefatry ny kaba dia sekely dimy [manodidina ny US $ 3]. » (2 Mpanjaka 6:26) « Ary raha nitsangantsangana teny ambonin'ny manda ny mpanjakan'ny Isiraely, dia nisy vehivavy nitaraina taminy hoe: Vonjeo aho, ry mpanjaka tompoko. »  (2 Mpanjaka 6:27) « Ary hoy ny mpanjaka: Raha tsy vonjen'i Jehovah ianao, aiza no hamonjeko anao? Amin'ny famoloana va, sa amin'ny famiazam-boaloboka? » (2 Mpanjaka 6:28) « Ary hoy koa ny mpanjaka taminy: Inona ary no alahelonao? Ary ravehivavy namaly hoe: Hoy ity vehivavy ity tamiko: Aiza ny zanakao hohanintsika anio, ary ny zanako kosa hohanintsika rahampitso. » (2 Mpanjaka 6:29) « Ka dia nandrahoinay ny zanako ka nohaninay; ary nony ampitso, dia hoy izaho taminy: Aiza kosa ny zanakao mba hohanintsika? kanjo nafeniny ny zanany. »

Teo anelanelan'ny taona 1050 sy 1350, nisy mosary mafy nanerana ny fierenena mandroso eran-tany. Ny tena nahafaty olona betsaka indrindra dia tany Egypta tamin'ny taona 1065 sy 1200; tany Angletera tamin'ny 1314, ary nanerana an'i Eropa nandritry ny pesta tamin'ny taona 1350.

Tamin'ny taona 1845, lò ny vokatra ovy rehetra tany Irlandy, noho ny aretina tsy nampoizina. Ity firenena ity dia niantehitra tamin'ny ovy, toy ny fiankinan’ny firenena any Azia ankehitriny amin'ny vary, ho foto-sakafony. Noho ny hamafin’ny mosary, dia betsaka no maty, fa teo anelanelan'ny 200000 sy 300000. Betsaka ireo nifindra monina tany Angletera sy Amerika, ary an'arivony no maty nandritry ny fiampitana.

I Sina koa dia iray amin'ireo firenena izay nitokonan'ny mosary mahatsiravina tsindraindray. Tamin'ny 1906 sy 1911, ny tondra-drano ny lemaka Yang-Tseu-Kiang dia niteraka mosary mafy.

Ny lalana izoran'ny fivavahan-diso matetika, izay mitarika ady sy tolona revolisionera - sy miteraka mosary koa - dia mampiseho am-pahan-tantara maharikoriko momba ny lasa, izay miverimberina matetika eo amin’ny fiainan’ny zanak’olombelona. Ny ady nifanaovan'i India sy Pakistan, tamin'ny Desambra 1971, dia ohatra iray manaitra. Ny mpivavaka mifandrafy, noho ny fitakiana ara-politika sy ara-tsosialy mifanipaka, dia nitarika ady, narahin'ny mosary sy areti-mifindra, saika manerana ny faritra rehetra, izay nanampy ny loza voajanahary mahatsiravina - tamin'ity taona ity, rivo-doza nahafaty olona 500000.

Vao tsy ela akory izay, dia nisy sehon-javatra hafa nanampy ireo fahoriana ireo, tany Kambodza, Etiopia, Mozambika ary Soudan atsimo, izay nisy mosary nahafaty olona an-tapitrisany noho ny ady.

Ity fitsipiky ny mosary vokatry ny ady ity dia voatantara amin'ny antsipiriany, miaraka amin’ny fahafatesana nentiny, ao amin'ny toko roa mirazotra ao amin'ny Testamenta Taloha: Deotoronomia 28 sy Levitikosy 26. Nampitandremana ny firenen'Israely fa raha tsy mankatò an'Andriamanitra (izany hoe, raha mivavaka amin'ny andriamani-tsi-izy, sy tsy miraharaha ny didin'Andrimanitra), dia hozonina, izay hiafara amin’ny ady.

(Levitikosy 26:23-26) « Any raha tsy mandray ny anatro amin'izany ianareo, fa mbola manohitra Ahy ihany, » (Levitikosy 26:24) « Izaho dia Izaho kosa no hamely anareo ka hampijaly anareo impito indray noho ny fahotanareo. » (Levitikosy 26:25) « Dia hampiditra sabatra aminareo Aho ho valin'ny nivadihanareo ny fanekena; ary rehefa tafangona eo anatin'ny tanànanareo ianareo, dia hanatitra areti-mandringana aminareo Aho; ary hatolotra eo an-tànan'ny fahavalo ianareo. » (Levitikosy 26:26) « Raha tapahiko ny vary, izay tohan'ainareo, dia fanendasa-mofo iray ihany no hanendasan'ny vehivavy folo ny mofonareo, ary an-danjany no hizarany azy, dia hihinana ianareo, fa tsy ho voky. »

(Levitikosy 26:27-29) « Ary raha mbola tsy mihaino Ahy amin'izany indray ianareo, fa mbola manohitra Ahy ihany, » (Levitikosy 26:28) « dia hamely anareo amin'ny fahatezerana kosa Aho; ary Izaho dia Izaho no hampijaly anareo impito indray noho ny fahotanareo. » (Levitikosy 26:29) « Dia hihinana ny nofon'ny zanakareo-lahy sy ny zanakareo-vavy ianareo. »

Ireo tsy fananana sy fandroronan'ny firenena ireo dia efa niverimberina imbetsaka tamin'ny tantara, ary mbola hiverina indray. Tsy ampy 40 taona taorian'ny nanaovan'i Kristy an'io faminaniana momba ny mosary io, ny fahirano nataon'ny Romana tany Jerosalema dia niteraka mosary lehibe, nitarika fihinanan’olona tao amin'ny "tanàna masina" (vakio ny "Adin'ny jiosy manohitra ny Romana", nataon'i Flavius Josephus).

Mosary Ho Avy Tsy Ho Ela

Na eo aza ny mosary indraindray noho ny ady, olona maro no miaina karazana mosary hafa, hita teo amin'ny fiarahamonina izay misy azy hatramin'ny fahazazany. Ity karazana mosary ity dia vokatry ny fitomboan'ny mponina sy ny tsy fahampian-tsakafo any amin'ny tany mahantra.

Amin’izao andro izao, raha mamaky ireo andalana ireo ianao, ary isaky ny andro mandalo, dia ankizy an'hetsiny maro no teraka eto an-tany. Ny mampalahelo dia maro amin'izy ireo no hiaina vetivety fotsiny ao amin'ny firenena tsy manan-kohanina. Isaky ny 24 ora koa, dia antsasaky ny zaza teraka eo no isan’ny maty. Ny mampalahelo amin'ity statistika ity, dia mihoatra ny antsasak’ireo ankizy maty ireo no latsaky ny dimy taona.

Raha ny tena izy, ny mponin’izao tontolo izao dia mitombo isan’andro, mitovy isa amin’izay misy amin’ny tanàn-dehibe toa an’i Bâle, any Suisse, na Haïfa, any Israely.

Izany dia manome antsika vava vaovao an-tapitrisany hovelomina (izay efa ho inefatra ny isan'ny mponin'i Canada isan-taona), indrindra any amin'ny firenena mahantra. Na dia mitombo manaraka ny isan’ny mponina aza ny famokarana sakafo eran-tany, ny fizarana tsy mitovy ny vokatra no olana lehibe atrehin'ny planeta mosarena.

Matetika, ny faritra famokarana sakafo dia tsy any amin’ny toerana ilana ny vokatra, ary ny firenena mahantra tsy afaka mividy ny ambim-bava misy any amin'ny firenena manankarena.

Io no manelingelina ny fizarana sakafo. Ny mpanankarena mihamanankarena, fa ny mahantra kosa mihamahantra foana. Ary ny toe-javatra maneso dia ny fitomboam-pananan’ny mpanankarena vitsy mipetraka any amin'ny firenena mahantra, fa ny vahoaka mahantra any kosa mikorosy hatrany.

Jesosy Kristy nanambara mialoha an'io toe-javatra io. Izany no antony nilazany hoe hisy "mosary". Fa mbola hisy ny ratsy kokoa.

Mosary Manerantany

Miaraka amin'ny mpitaingin-tsoavaly fahatelo ao amin'ny Apokalypsy, dia tsy resaka mosary miverimberina toy ny taloha intsony, na mosary araka ny "rafi-piaraha-monina" toy ny amin'izao fotoana izao, fa mihoatra noho izany, satria mosary lehibe izay manomboka mianjady any Afrika, ary hitatra any amin'ny kaontinanta hafa. Vokatry ny fisafotofotoana lehibe ara-pivavahana sy ny ady, na dia ireo vondrom-pirenena folo manankarena hamorona ny « Empira Romana tafatsangana amin'ny maty » any Eropa aza, dia hianjadian'ny mosary sy tsy fahampiana. Tsy mbola tanteraka ireo faminaniana ireo.

Ity mosary lehibe ity dia haneran-tany, ary hitohy mandra-pitodiky ny olona amin'Andriamanitra sy hanaiky tanteraka Azy. Ireo loza mahatsiravina ireo, dia avelan’Andriamanitra be fitiavana hisy, mba hianaran’ny olombelona mankatò Azy. Ny fahadisoan’ny olombelona no mahatonga ny vahoaka sy ny firenen'izao tontolo izao hiharan’ny fijaliana toy izany, noho ny fivavahan-disony sy ny ady aterak’izany. Mamela ny olona hijinja izay nafafiny Andriamanitra, mba hahafahany mianatra ny lesona mangidy manao hoe mitondra fijaliana ny ota. Rehefa nianatra ity lesona ity ny olombelona dia hanorina tontolo feno harena eto an-tany Andriamanitra - ny Tontolo Ho Avy Mahafinaritra. Izany anefa tsy alohan'ny hahavitan'ny mpitaingin-tsoavaly fahefatra ny diany!

Toko 5

 

FAMAKAFAFAKANA: MAHERIN’NY IRAY MILIARA NO MATY

Rehefa novahana ilay tombo-kase fahefatra, dia nahita soavaly miloko hatsatra ny Apostoly Jaona: (Apokalypsy 6:8) « Ary hitako fa, indro, nisy soavaly hatsatra, ary ny anaran'izay nitaingina ary atao hoe Fahafatesana, ary ny Fiainan-tsi-hita* nanaraka azy. Ary nomena fahefana tamin'ny ampahefatry ny tany ireo hamono amin'ny sabatra sy ny mosary sy ny fahafatesana sy ny bibi-dia ety an-tany. [* Gr. Hadesy] » Inona no asehon'ilay mpitaingin-tsoavaly fahefatra amin'ny Apokalypsy 6?

Ny teny hoe "hatsatra" dia manome hevitra kely antsika. Izy io dia nadika avy amin'ny teny grika Chloros. Io fototeny io ihany no nihavian’ny hoe "chlorophylle" (singa manome loko maintso ny zavamaniry). Ao amin'ny famakafakan-teny ara-baiboly, dia antsoina hoe maintso hatsatra, ilay loko mavo-maintso vokatry ny aretina.

Jesosy Kristy, ilay Mpanambara, no manome antsika ny dikan'ity soavaly hatsatra ity marina. Ao amin'ny Lioka 21, toko iray mifanitsy amin'ny Matio 24, no ahitana ny fanazavana an'io famantarana io: « Ary hisy … mosary sy areti-mandringana any amin'ny tany samy hafa, (andininy 11). Ny loza noresahin'i Jesosy dia areti-mifindra manerana izao tontolo izao.

Ny Fampiriotran'ny Mpitaingin-Tsoavaly Farany

Ny mpitaingina fahefatra nandimby ny fahatelo. Ary toy izay tsy azo ovana ihany koa, ny areti-mifindra dia manaraka ny mosary. Olona an-tapitrisany no maty amin'ity areti-mandoza ity. Ny vokatry ny fandehanan'io mpitaingin-tsoavaly fahefatra io dia ny fahafatesan'ny ampahefatry ny mponina rehetra ambonin'ny tany (Apok. 6: 8). Olona maherin’ny iray miliara no isan’izany.

Ny antony mahatonga ny fandripahan'olona toy izany dia ny tsy hankatoavan'ny olona an’Andriamanitra. Mariho ny fitsipika ampiharina ao amin’ny faminaniana mifanitsy aminy, ao amin'ny Deotoronomia 28:15, 21-22, 27-28):

(Deotoronomia 28:15) « Fa raha tsy mihaino ny feon'i Jehovah Andriamanitrao kosa ianao ka tsy mitandrina hanaraka ny didiny rehetra sy ny lalàny, izay andidiako anao anio, dia ho tonga aminao sy hahatratra anao izao fanozonana rehetra izao : » (Deotoronomia 28:21) « Hampiraiketin'i Jehovah aminao ny areti-mandringana, mandra-pandaniny anao tsy ho eo amin'ny tany izay efa hidiranao holovana. » (Deotoronomia 28:22) « Ary areti-mahasahozanina sy tazo mahamay sy fahamaizana sy hafanana mangotraka sy andro mihantona sy vary main'ny rivotra na maty fotsy no hamelezan'i Jehovah anao; dia hanenjika anao ireny mandra-pahalany ritranao. » (Deotoronomia 28:27) « Hamelin'i Jehovah anao ny vain'i Egypta sy ny tomboka sy ny hatina ary ny hazaka (izay tsy azom-panafody); » (Deotoronomia 28:28) « ary hamelin'i Jehovah anao koa ny fahadalana sy ny fahajambana ary ny fahaverezan-kevitra. »

Dia rejistra ara-pitsaboana iray manontolo momba ny "loza" no novinanian'Andriamanitra. Tsy izay ihany anefa. Mampitandrina antsika koa Andriamanitra hoe: (Levitikosy 26:22) « Ary hampandehaniko eo aminareo ny bibi-dia, ka handany ny zanakareo sy handringana ny biby fiompinareo ireny ka hahavitsy isa anareo; ary ny lalambenareo ho tonga efitra. »

Ny teny farany nataon’ny Apostoly Jaona, momba ny fahitany ireo mpitaingin-tsoavaly efatra, dia toy ny akon’io faminaniana amin’ny Testamenta Taloha io, rehefa niresaka ny hery nomena azy ireo “ handringanana ny olona. . . amin'ny alalan’ny bibidia eto an-tany ”(Apok. 6: 8). Ny resaka eto dia sady areti-mifindra (izay biby no mpamindra azy), no famelezan’ny biby ny olona, ho sakafony koa. Raha ny marina, ny teny hoe "pesta", tany am-boalohany, dia areti-mifindra avy amin'ny biby.

Ny zava-misy tamin'ny tantara, ny valanaretina ratsy indrindra nanjo ny olombelona dia nafindra avy tany amin'ny biby. Rehefa tsy ampy ny sakafo, dia tsy manan-kohanina koa ny biby. Tsy vitan'ny hoe mamono olona izy ireo hohanina, fa mihareraka ny tenany, ary lasa mitondra otrikaretina; mitondra otrikaretina maharikoriko sy mahatsiravina izy ireo, toy ny pesta, na raboka.

Na dia any amin'ny firenena mandroso amin'izao tontolo izao, ny voalavo, ny amboahaolo, ny ramanavy ary ny biby hafa mitondra haromotana, dia mipetraka akaikin'ny tanàn-dehibe. Amin'ny ho avy, vokatry ny ady na mosary, raha mifampikasoka amin'ny biby fiompy an-tapitrisany ireo biby mpitondra aretina ireo, dia ho tonga vitsy an'isa isika manoloana ireo biby masiaka na romotra.

Amin'izao fotoana izao, ny aretina toy izany dia mety tsy hitranga, noho ny fepetra fitandremana ara-pahasalamana sy noho ny siansa ara-pitsaboana, ary koa ny fepetra raisina ho fiarovana azo antoka amin'ny fisarahan’ny fiainana mandroso sy ny fiainan’olon-dia. Na izany aza, mbola misy ny loza mihatra avy amin'ny valanaretina; mbola matory fotsiny izy izao. Ireo loza ireo dia vonona hirongatra foana amin'ny fiketrahan’ireny fepetra fiarovana ireny.

Ny ohatra maoderina manamarina an’izany, dia ireo valanaretina namely an'i Kambodza sy Afrika Atsinanana, vokatry ny ady.

Jesosy Kristy, ilay Mpanambara, no manome antsika ny dikan'ity soavaly hatsatra ity.

Toko 6

 

MISY FOMBA AHAFAHANA

Olona an'hetsiny no tsy afa-nihetsika tao Hiroshima sy Nagasaki rehefa nidoboka ireo baomba atomika roa, ka nandoro ireo tanàna Japoney ireo tamin'ny 6 sy 9 Aogositra 1945.

Andro maromaro talohan'izay, ny governemanta amerikana dia nampitandrina ny governemanta Imperialy japoney ny amin’ny fipoahana baomba, saingy "very" tamin'ny fampitana ny hafatra. Raha narahina io fampitandremana io, dia mety ho afa-nandositra izay hanjò azy ny mponina tao amin'ireo tanàna ireo. Mampalahelo fa tsy misy olona afaka maminavina izay hitranga - avy tamin'ireo fampitandremana nomena -. Afaka mianatra avy amin'ny zavatra mampatahotra niainan’izy ireo ve isika?

Jiosy sy olom-pirenena an-tapitrisany avy amin'ny firenena samihafa no maty teo ambany jadon’i Hitler. Betsaka ny olona afaka nahafantatra ny fambara sy namonjy ny tenany, saingy tsy tanteraka izany.

Dia ho toy izany koa ny ankamaroan'ny olona, izay ho tratry ny tampoka, rehefa miatraika ny vokatry ny dian’ireo mpitaingin-tsoavaly efatry ny Apokalypsy. Afaka handositra ireo loza rehetra ireo izy, raha azony izay lazain'ny Baiboly, ary raha refesiny ny dikan'ny fironan’izao tontolo izao. Saingy mafy fo izy ireo, noho ny fanahy iniana, na noho ny tsy fahalalana.

Olona an-tapitrisany no hahita ny “famantarana” ny amin'ireo mpaminany sandoka, ny ady, ny mosary ary ny areti-mandringana, saingy tsy hahalala hoe aiza izy ireo - na ho amin’iza - no hihodina handositra azy ireo.

Amin'izao fotoan'ny ady niokleary izao, tsy misy fialofana avy amin’ny olombelona hatao fiarovana azo antoka. Ny hany fomba ahafahana miala amin'ny zava-misy mahatsiravina eto an-tany, dia ny fitokisana ilay zava-misy azo antoka indrindra eto amin'izao rehetra izao: ANDRIAMANITRA!

Noho Ny Olom-Boafidy

Jesosy Kristy dia nampanantena fiarovana ho an'ny olom-boafidiny. Nampanantenaina izy ireo, fa ho afaka amin'ny famonoana izay hamely ity tontolo tsy misy dikany ity, araka ny faminaniana. Ny hany fanantenana ho velona dia ny fidiran'Andriamanitra an-tsehatra.

Soa ihany ho an'ny olona, tsy hoe hamonjy ny olom-boafidiny ihany Andriamanitra, fa olona an'arivo tapitrisany hafa koa no harovana "noho ny olom-boafidy." Andriamanitra dia hanajanona ny famonoan'ny mpitaingin-tsoavaly fahefatra, alohan'ny handripahan’io ny olombelona manontolo amin'ity planeta ity. Noho ny olom-boafidy, ny ampahany amin'ny zanak'olombelona dia ho tafita velona, ary hiaina ilay Tontolo Mahafinaritra Ho Avy.

Hoy i Kristy tamin'ny olom-boafidy: (Lioka 12:32) « Aza matahotra, ry ondry vitsy, fa efa sitraky ny Rainareo ny hanome anareo ny fanjakana. »Nampanantena koa Izy fa ho eto an-tany foana ny "olom-boafidiny". Koa ireo izay mbola velona amin'ny fotoanan'ny farany dia hanana hery manokana hitory ny filazantsaran'i Kristy manerana izao tontolo izao, ho vavolombelony (Matio 24:14) « Ary hotorina amin'izao tontolo izao ity filazantsaran'ny fanjakana ity ho vavolombelona amin'ny firenena rehetra, dia vao ho tonga ny farany. »

Zava-dehibe ho anao ny hahafantatra hoe manao ahoana, sy aiza no atao io Asa io. Nahoana? Satria raha nantsoina ho anisan'ireo olom-boafidy ireo ianao, dia voantoka ny fiarovana anao. Ny sasany dia mety hanaraka aorian'ny fampijaliana sy fahoriana mandritry ny taona maro. Nefa ny lalan'ny "olom-boafidy" dia azo antoka sy itokisana

Ny olom-boafidy dia ireo izay nantsoin'Andriamanitra sy nofidiny, ireo izay nibebaka tamim-pahatsorana ny lalan'ny nofo, ary nanaraka ny lalana masin’Andriamanitra. Izy ireo dia namboarina ho « rantsam-batan”'i Jesosy Kristy (1 Kor. 12:13), ary manao ny asan'Andriamanitra.

Mba hanomezana valisoa azy ireo, noho ny fahatokiana nasehony, dia nomen'i Jesosy ireo Kristiana mendrika ireo ity vaovao mahafinaritra sy mampahery ity, satria izy ireo nametraka ny asa masin’Andriamanitra mihoatra ny faniriany manokana.

Ny toko iray manontolo amin'ny Apokalypsy dia natokana ho an'ny fahamendrehana lalina nasehon'Andriamanitra tamin'ny Fiangonany amin'ny fotoana farany, izany hoe ireo "olom-boafidy", izay nampitahain'Andriamanitra tamin'ny vehivavy antsoina hoe: fofombadin’i Kristy. (Apokalypsy 12:14) « Ary ilay vehivavy nomena ny elatra roa an'ny voromahery lehibe hanidinany ho any an-efitra, ho any amin'ny fitoerany, izay itaizana azy fetr'andro iray sy fetr'andro roa ary antsasaky ny fetr'andro, mba tsy ho hitan'ilay menarana izy. »

Ity faminaniana ho amin'ny andro farany ity dia milaza ny fiarovana amin'ny ady sy fahoriana mahatsiravina izay asehon'ny mpitaingin-tsoavaly efatra, sy ny hetsika izay mampiavaka ny dian’ny tsirairay. Mandritry ny telo taona sy tapany, ny olom-boafidy dia harovana amin'i Satana (ilay menarana), sy amin’ireo trangan-javatra mampidi-doza manerana ny tontolo manodidina azy ireo, ao anatin'ny ady. Andriamanitra nampanantena fialofana mahagaga sy mihoatra ny herin’olombelona.

Iza Ireo Olom-Boafidy?

Ny olom-boafidy dia ny mpikamban'ny Fiangonan’Andriamanitra: avy amin'ny asan'ny Tsitoha amin'ny andro farany. Araka ny voalazan'Andriamanitra, ireo "zanaka sisa" ireo dia mitandrina ny didiny, ary manana ny tenivavolombelon'i Jesosy Kristy (Apok. 12:17 ; 14 :12).

(Apokalypsy 12:17) « Dia tezitra tamin'ilay vehivavy ny dragona ka lasa nandeha hiady tamin'ny zanany sisa, izay mitandrina ny didin'Andriamanitra sy mitana ny filazana an'i Jesosy. Ary nitsangana teo ambonin'ny fasiky ny ranomasina izy. » (Apokalypsy 14:12) « Indro ny faharetan'ny olona masina, dia izay mitandrina ny didin'Andriamanitra sy ny finoana an'i Jesosy. »

Ny olom-boafidy dia mitandrina ny Didy Folo. Manaraka ny sitrapon'Andriamanitra amin'ny lafiny rehetra izy ireo, ary manana ny fitiavana sy ny finoana an'i Kristy. Aza manao hadisoana manaraka fivavahan-diso, izay sandoka, amin'ny fanarahana ireo izay milaza ny tenany ho "olom-boafidin'Andriamanitra", nefa mandà ny hankatò ny Didy Folon’Andriamanitra, sady tsy mino ny tena Filazantsaran'ny Fanjakan'Andriamanitra.

Misy fomba fiaina ankasitrahan'Andriamanitra, ary hiaro anao Izy amin'ny loza hianjady amin'ny tany, rehefa manomboka ny fampiriotany ny mpitaingin-tsoavaly efatry ny Apokalypsy.

Ho an'ireo nanapa-kevitra ny tsy hankatò an'Andriamanitra, dia tsy fahitana fotsiny ireo mpitaingin-tsoavaly ireo, fa ny tena zava-misy mampitahotra ihany koa.

Afaka misafidy ny fiainanao ianao!